SOCIUS

SOCIUS Members

Henio Fontão

 
Personal Data Name: Henio Fontão
Email: prof.henio@yahoo.com.br
Other contacts: henio.fontao@fatec.sp.gov.br (business email);
henio.fontao (Skype); +55 12 8138 7448 (cellphone)
Academic Degrees Ph.D. in Business Administration by Universidade Nove de Julho (Brazil), and graduate visiting student at Centro de Investigacao em Sociologia Economica e das Organizacoes (Portugal). Masters in Management and Regional Development at Universidade de Taubate (Brazil). Bachelor of Business Administration by Centro Universitario Salesiano de Sao Paulo (Brazil).
Current Professional Activity Assistant Professor from 2006 to 2012, in business and managment, economy and marketing. Associate Professor at Faculdade de Tecnologia Professor Waldomiro May – Cruzeiro – Sao Paulo – Brasil (Brazilian Public University), since 2013.
Domains of Research Management of Technological Innovation, Open Innovation and Competitive Intelligence.
Relevant Publications FONTÃO, H., LOPES, E. M., RODRIGUES, L. C. – (2013). O Método de Taguchi para Mensurar a Significância dos Riscos Envolvidos no Processo de Acesso Tecnológico no Contexto da Inovação Aberta. In: XXXVII Encontro da ANPAD - ENANPAD, 2013, Rio de Janeiro.
 
LOPES, E. M. ; FONTÃO, H. ; SILVA, M. B. – (2012). Fatores Significantes no Perfil Tecnológico de Empresas Inovadoras para o Retorno do Capital Empregado em Inovação Tecnológica. In: XXXVI Encontro da ANPAD. Rio de Janeiro: ANPAD.

LOPES, E. M. ; FONTÃO, H. ; RODRIGUES, L. C. – (2011). Inovação Aberta e Princípios de ODIP: o Caso da Johnson e Johnson. In: ALTEC - XIV Congresso Latino Iberoamericano de Gestión. Lima/PERÚ: ALTEC.

RODRIGUES, L. C. ; RISCAROLLI, V. ; FONTÃO, H. –
(2010). A Ação de Planejamento. In: Fernando César Lenzi; Marcio Daniel Kiesel; Fabricia Durieux Zucco. (Org.). AÇÃO EMPREENDEDORA: como Desenvolver e Administrar o seu Negócio com Excelência. 1ed. São Paulo: GENTE, v. 1, p. 23-45.

FONTÃO, H.
 ; LOPES, E. M. – (2010). Aplicação da Ferramenta Planejamento de Experimentos no Marketing de Relacionamento: um estudo no varejo. São Paulo: Revista Brasileira de Marketing, v. 09, p. 137-160.
Curriculum CV