|
SOCIUS Members
Henio Fontão
| |
Personal Data |
Name: Henio Fontão
Email: prof.henio@yahoo.com.br
Other contacts: henio.fontao@fatec.sp.gov.br (business email);
henio.fontao (Skype); +55 12 8138 7448 (cellphone) |
Academic Degrees |
Ph.D. in Business Administration by Universidade Nove de Julho (Brazil), and graduate visiting student at Centro de Investigacao em Sociologia Economica e das Organizacoes (Portugal). Masters in Management and Regional Development at Universidade de Taubate (Brazil). Bachelor of Business Administration by Centro Universitario Salesiano de Sao Paulo (Brazil). |
Current Professional Activity | Assistant Professor from 2006 to 2012, in business and managment, economy and marketing. Associate Professor at Faculdade de Tecnologia Professor Waldomiro May – Cruzeiro – Sao Paulo – Brasil (Brazilian Public University), since 2013. |
Domains of Research | Management of Technological Innovation, Open Innovation and Competitive Intelligence. |
Relevant Publications | FONTÃO, H., LOPES, E. M., RODRIGUES, L. C. – (2013). O Método de Taguchi para Mensurar a Significância dos Riscos Envolvidos no Processo de Acesso Tecnológico no Contexto da Inovação Aberta. In: XXXVII Encontro da ANPAD - ENANPAD, 2013, Rio de Janeiro.
LOPES, E. M. ; FONTÃO, H. ; SILVA, M. B. – (2012). Fatores Significantes no Perfil Tecnológico de Empresas Inovadoras para o Retorno do Capital Empregado em Inovação Tecnológica. In: XXXVI Encontro da ANPAD. Rio de Janeiro: ANPAD.
LOPES, E. M. ; FONTÃO, H. ; RODRIGUES, L. C. – (2011). Inovação Aberta e Princípios de ODIP: o Caso da Johnson e Johnson. In: ALTEC - XIV Congresso Latino Iberoamericano de Gestión. Lima/PERÚ: ALTEC.
RODRIGUES, L. C. ; RISCAROLLI, V. ; FONTÃO, H. – (2010). A Ação de Planejamento. In: Fernando César Lenzi; Marcio Daniel Kiesel; Fabricia Durieux Zucco. (Org.). AÇÃO EMPREENDEDORA: como Desenvolver e Administrar o seu Negócio com Excelência. 1ed. São Paulo: GENTE, v. 1, p. 23-45.
FONTÃO, H. ; LOPES, E. M. – (2010). Aplicação da Ferramenta Planejamento de Experimentos no Marketing de Relacionamento: um estudo no varejo. São Paulo: Revista Brasileira de Marketing, v. 09, p. 137-160. |
Curriculum | CV |
| |
|